Nobelfesten

Orkade inte skriva världens längsta inlägg igår, var för trött..
men nu så.
NOBELDAGEN:
Jag, mamma och Kristian började dagen med att åka till Karoline
som simkade och gjorde håruppsättning på mig, Det blev sjukt fint, tack!
det tog ca. 2 timmar.
Efter det åkte vi hem igen och fixade det sista..
som mina naglar, byta om, ta på alla smycken osv osv.
Sen kom Fredrik och fotade mig i lite mindre än en timme.
Och precis när vi var klar kom limousinen och hämtade mig.
Då åkte vi runt lite.. till stan osv.
sen åkte vi till lokalen som nobelfesten var i till halv 7.
där fick vi välkomstdrinkar och kollade vart vi skulle sitta och så, vi var väl typ 200 elever.
sen var det middag i typ 2 timmar eller så, trerätters och det vimlade av servitörer och servitriser!
Under middagen var det folk som sjöng och spelade och det skålades massa.
6 nobelpris delades ut, i kemi, fysik, biologi, matematik, litteratur och fredspris,
Och det blev mycket skrik och applåder.
Jag trodde aldrig att jag skulle, men jag blev faktiskt tilldelad litteraturpriset!
 Efter det kom det ett band och första dansen startade, vals.
Sen var det pardans i någon timme.
Sen gick alla ut och tog lite luft och efter det blev det ett jäkla röj!
Bandet började spela massa låtar som alla kunde..
 och alla hoppade, skrek och sjöng allt man hade i många timmar!
det var helt galet, högljutt och sjukt trångt, men helt stört kul!
Det blev så varmt att man fick gå ut stup i kvarten och svalka sig, och sen in igen och börja hoppa!
Folk önskade låtar och en av de sista låtarna blev ''800 grader'' då alla sjöng med och hoppade och var helt blöt av svett (myyys)
det var väldigt väldigt väldigt varmt och blött och då avslutades självklart allt med en sista dans, tryckare.
men vad spelade det för roll, mysigt iallafall.
vet inte riktigt vad klockan var då alla åkte hem, nån gång på natten iallafall.

Kvällen blev ett minne för livet, vill så himla gärna göra om allt!
helt underbar kväll!
och jag är fortfarande nöjd över att jag lyckades få litteraturpriset,
skulle vilja ha tillbaka uppsatsen jag vann på!

Jag hade iallafall tänkt att läggga ut bilderna som fredrik fotade,
jag tror han skulle komma förbi med dom någon gång nu i helgen.

Här är några bilder som togs under kvällen iallafall!






efter jag vunnit










GALET vad ordet


Kommentarer
Postat av: emmmmma

UPPDATERA BLOGGÄÄN DINN!

2010-12-13 @ 23:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0